L’escoltisme català, com a part de la comunitat educativa, compromès amb el nostre model educatiu, per una educació pública i de qualitat
La Federació Catalana d’Escoltisme i Guiatge, així com les entitats que la conformen, volem expressar la nostra solidaritat cap a la resta de col·lectius de la comunitat educativa que, durant els dies 28 i 29 de novembre, duran a terme dues noves jornades de vaga i mobilització.
Des de l’escoltisme, com a agent educatiu del país, entenem l’educació com una eina fonamental per a la transformació social, imprescindible per construir una societat més justa, cohesionada i equitativa.
Per garantir un dret universal i fonamental com l’educació, des de les associacions escoltes, apostem per revertir les retallades en l’educació pública i augmentar-ne considerablement la inversió. Creiem que és necessària una reducció de les ràtios d’alumnes per aula, incrementar del personal de suport a la docència per atendre la diversitat. També ens agradaria destacar la important tasca educativa que desenvolupen els treballadors i treballadores del lleure, moltes vegades joves, que representen gairebé el 50% del personal als centres educatius i, on sovint, les seves condicions laborals són precaritzadores, amb sous baixos, demanda de molta flexibilitat i poc reconeixement de la tasca.
Per altra banda, demanem equiparació entre els preus de màster i grau, la rebaixa de les taxes universitàries, la gratuïtat de la Formació Professional i, que aquesta, es mantingui a Ensenyament, imprescindible per tal d’avançar cap a una educació completament universal i gratuïta.
D’aquesta manera, la FCEG i les associacions que la conformen, mostrem el nostre suport a les convocatòries de vaga i ens solidaritzem amb els diferents col·lectius en lluita.
-> RECURSOS: Des d’Acció Escolta, tremballem la importància de l’accés a l’educació!
<<font: http://aracoop.coop/wp-content/uploads/B_GuiaValorsCooperatius.pdf>>
Objectiu:
|
Unitat: Estol o Secció |
Material necessari: Tantes cadires com infants hi hagi menys una. |
Preparació: Es col·loquen al centre de l’espai de l’activitat tantes cadires com infants juguen menys una. Es posen de manera que els respatllers es toquin entre ells i els culs de les cadires estiguin de cara enfora. |
Desenvolupament: s’explica als infants que l’objectiu del joc és que tothom pugui seure a les cadires, i per fer-ho aniran passejant al voltant de les cadires, tots en fila índia cantant la mateixa cançó. Quan l’educador o educadora digui STOP han de buscar corrents una cadira i seure. Després de cada STOP es traurà una cadira i així cada vegada n’hi haurà menys. Regles del joc: com a ciutadans, cada infant té uns drets i uns deures. En aquesta ocasió tots tenen els mateixos deures, però no tenen el mateix accés als drets. L’educador o educadora diu a cau d’orella a cada participant el que ha de fer per aconseguir el seu dret a seure. Es poden dir els següents exemples als diversos infants. Per tenir el dret a seure tu has de: «Caminar a peu coix» «Fer una tombarella quan diguin STOP i després buscar la cadira on seure» «Jugar al joc amb els ulls tapats» «Anar agafat de la mà d’un company o companya» «Caminar al voltant de les cadires quatre passes lluny d’on són les cadires» «Caminar de quatre grapes» «Caminar d’esquena» |
Conclusions: Una vegada fnalitzada l’activitat es realitza un debat per comprovar com ha anat el joc. Es poden fer les preguntes següents: – Sempre han pogut seure en cadires els mateixos infants? – Qui ha tingut més complicacions per seure cada vegada? – Els infants que no tenien cap trava per accedir al seu dret a seure, han tingut cadira més fàcilment? – S’han donat situacions de solidaritat entre companys i companyes (per exemple, ajudant el qui tenia els ulls tapats) o algú ha volgut compartir la cadira amb algú altre? |
Últimes notícies